سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور در خانه گرفتگی لوله را رفع کنیم

 

در این مقاله قصد داریم شا را با روش های کاربردی رفع گرفتگی لوله اشنا کنیم تا در مواقع لزوم از خدمات لوله بازکنی الهیه بی نیاز شوید. توجه داشته باشید که برخی از این روش ها اگر به درستی اجرا نشوند سبب اسیب به سیستم لوله کشی شما خواهند شد.

از آب گرم استفاده کنید

در گرفتگی هایی که امکان می دهید ب دلیل جمع شدن چربی در لوله ها رخ می دهد، محلول اب گرم + مواد شوینده می تواند کارگشا باشد. با ساخت این محلول و ریختن ان در لوله، یک نوع روان کننده را وارد کرده اید که می تواند موادی مانند چربی ها را بشورد.

جوش شیرین و سرکه

در هر خانه ای برخی مواد مانند جوش شیرین و سرکه یافت می شود. اگر این دو ماده را ترکیب کنید و 30 دقیقه در گوشه ای بگذارید، واکنش های شیمیایی که این دو ماده ایجاد می کنند باعث رفع گرفتگی های سطح پایین می شوند. توجه کنید هر چه میزان گرفتگی بیشتر باشد باید از جوش شیرین و سرکه ی بیشتری استفاده کنید.

استفاده از یک قلاب فلزی

مرسوم ترین روش برای بازکردن لوله، بهره گیری از یک میله یا سیم اهنی است. البته حداقل طول ان باید 1 متر باشد و سر میله را نیز به کمک انبر دست باید کج کنید. حال می بایست میله را وارد کنید و مواد زائدی که در سیفون و گلوی لوله قرار گفته را خارج نمایید. بعد از این کار با فشار اب می توانید راه لوله را مجدد بازگشایی کنید.

جارو برقی

این عمل ممکن است کمی ریسک به همراه داشته باشد. برای اینکه از اتصال و خراب شدن جارو برقی جلوگیری کنید، می توانید کاملا ورودی ان را با پارچه بپوشانید و به وسیله قدرت مکش ان، اشیا کوچکی که باعث گرفتگی شده اند را بیرون بکشید. توجه کنید قبل از هر عملی باید از خشک بودن سیر لوله در این روش مطمعن باشید.