سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش استفاده از سود پرک

سود پرک یا کاستیک سودا (Caustic Soda) یکی از قوی ترین و معروف ترین بازها در میان سایر مواد شیمیایی می باشد که در صنعت کاربرد گسترده ای دارد.

سود پرک

کاربرد های سود پرک

کاربردها: صنایع تولید آلومینیوم ، تولید انواع سیلیکات سدیم، صنایع تولید پودرهای شوینده و مایعات ظرفشویی، روغن نباتی، چرم سازی، فرآورده های معدنی ، تولید الیاف ویسکوز، صنایع غذایی، تولید پرکلرین، تولید آب ژاول و انواع مشتقات معدنی و آلی سدیم، صنایع تولید PVC و عامل چربی زدا و تمیز کننده سطوح و لوله های چرب، فرآوری زیتون و ...

سود کاستیک برای تولید صابون و مواد شوینده مختلف با کاربردهای گوناگون خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.سود پرک ایران از کیفیت بالاتری برخوردار است و به سبب کیفیت و قیمت مناسب آن گوی سبقت را از کشور چین ربوده است و کشور های همسایه عمده سود پرک وارداتی مورد نیاز خود را از کشور ایران تاًمین می کند

نکات مهم در مورد نگه داری سود پرک

سود کاستیک یا سود پرک به سهولت می‌تواند رطوبت هوا را جذب نماید و بهمین دلیل ، باید هنگام حمل و نقل ، تحت پوشش‌های حفاظتی لازم قرار گیرد. سود سوزآور ، در تماس با پوست ، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن ، هنگام استفاده باید مورد توجه قرار گیرد.

نحوه استفاده از سود پرک

ابتدا سود پرک را به صورت محلول در می آوریم ، سپس به آرامی مقدار مورد نیاز از سود را به آب می افزاییم . از این پس حدود 5 دقیقه زمان نیاز داریم تا واکنش صورت گیرد . حال به آرامی کف ظرف را تمیز می کنیم ( ترجیحاً با یک فرچه ) ، و در مرحله آخر محلول سود را خالی می کنیم و ظرف را به خوبی می شوییم . 

گرفتگی سینک و لوله ها یکی از مشکلات عمده در زندگی روزمره است که بیشتر ما آن را در منازل خود تجربه کرده ایم ، مخصوصا بانوان که بیشتر با این معظل دسته و پنجه نرم می کنند ، معمولا گرفتگی های سینک و لوله ها دلیل عمده ای و مشابهی دارند که همان چربی باقیمانده از ظروف می باشد ، ما در چنین مواقعی استفاده از سود سوزآور را پیشنهاد می کنیم .